Indiske Vimanas eller luftvogne
De gamle indiske ”vimanas” eller luftvogne blev sat i gang ved lydvibrationer, og man regner med, at disse vibrationer navnlig forårsager resonansfænomener i den æteriske del af stoffet snarere end i den fysiske.
I nyere tid findes tilfældet Keely og hans ”dynasfæriske kraft”. Dette mærkelige tilfælde blev aldrig fuldt opklaret, men det ser ud til at den amerikanske opfinder Keely fandt den gamle hemmelighed om lyd-resonansens evne til at skabe kræfter af æterisk art, som igen kunne virke tilbage på fysisk stof. Ved at skabe en bestemt lydvibration fik han en elektrisk motor til at køre, og det kunne tyde på, at det omgivende æteriske felt gennem vibrationer dannede elektriske kræfter i motoren.
H.P. Blavatsky skriver i Den Hemmelige Lære, at Keely blev forhindret i at udbrede sin opdagelse af de æteriske energier, fordi man på ”højere sted” vidste, at det var for tidligt, for den forbindelse mellem lyd og æteriske kraft, Keely havde opdaget, var ”den frygtelige, sideriske kraft, som på Atlantis kendtes som Mash-Mak”.
UFO-fænomenet
I relation til denne mulighed for at kunne frigøre den enorme æteriske energi i forbindelse med lydvibrationer er springet ikke langt til de gådefulde fænomener, der kaldes ”flyvende tallerkener”, som − efter utallige vidners beretninger − udsender en melodisk, summende konstant lyd. Og desuden betragter man det for givet, at drivkraften er af æterisk natur ligesom den, Keely opdagede, men denne hemmelighed tog han med sig i graven. Og på samme måde med de indiske ”vimanas”. I sin bog Flyvende tallerkener er landet peger Desmond Leslie netop på forbindelsen mellem denne kraft og lyden.
Kirkeklokker
I denne artikel om lydens mysterium, der er meget ufuldstændig, er mange tilsyneladende forskellige begreber blevet berørt − sproglige udtryk, kirkeklokker, motorer og flyvende tallerkener − og alligevel er der en mystisk sammenhæng, hvis man først opdager det skjulte, forbindende led, som efter sigende hører til en af mestrenes bedst bevogtede hemmeligheder. I forbindelse med kirkeklokkerne blev det tidligere nævnt, at formen sikkert ikke er uden betydning, og det mærkelige er, at samtlige fotografier af flyvende tallerkener viser dem som en slags fladtrykt klokke!
Måske er det en tilfældighed, men når man studerer den slags fænomener møder man efterhånden så mange sammenfaldende ”tilfældigheder”, at man får en mistanke om, at bestemte ukendte love har betydning for både lyd og form.
|