Udskriv | Anbefal | Sitemap

Søg på Visdomsnettet


Nyhedsbrev info

Indtast data og modtag vores nyhedsbreve
Navn

E-mail

Kontakt os

KREATIVITET - TRADITIONELT & SPIRITUELT - 3:7
Fonden
Donationer
Litteratur
Ordbog
Links
LemuelBooks
Esoterisk Visdom
GRUNDVIDEN
HOVEDOMRÅDER
LIVSKVALITET
SAMFUND
Skabende Meditation
ARTIKLER
OVERBLIK
MEDITATIONERNE
Esoterisk Litteratur
GRATIS E-BØGER
BOGUDGIVELSER
Fredsinspiration
ARTIKLER OM FRED
KONFLIKTFORSKNING
MENNESKE & MILJØ
Egyptens mysterier
ESOTERISK EGYPTOLOGI

Ikon-Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt

KREATIVITET - TRADITIONELT & SPIRITUELT - 3:7 (6 af 9)


Menneskets kreative potentialer er medfødte, men kreativiteten blokeres oftest under opvæksten. Men hvorfor og hvordan?

KREATIVITET - TRADITIONELT & SPIRITUELT - 3:7 (6 af 9)

Hvordan skriver unge?

 

Når børn bliver ældre, er deres kreativitet ikke gået tabt. Men de har nu lært at skrive på to måder. Den, der forventes af omgivelserne (det tilpassede barn), og den frigjorte (kreative), der ofte er uønsket af omgivelserne (det naturlige barn). Det ser man ofte på graffiti, hvor et ungt menneske har skrevet et budskab, og senere kommer en anden med en humoristisk og kreativ tilføjelse. Her er nogle eksempler fra det virkelige liv:

En person skrev:

Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-12-Erik-Ansvang 

 

På et senere tidspunkt tilføjede en anden …

 

Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-13-Erik-Ansvang

 

På et plankeværk skrev en person …

 

Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-14-Erik-Ansvang

 

Nederst på plankeværket i knæhøjde under graffiti-teksten tilføjede en kreativ spøgefugl …

 

Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-15-Erik-Ansvang

 

Forældrene ved en skole havde opsat et skilt, der opfordrede trafikanterne til at sætte farten ned …

 

Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-16-Erik-Ansvang

 

En af eleverne tilføjede…

 

Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-17-Erik-Ansvang 

 

Psykologisk set sker der det samme, som når børn udtrykker sig. De unge skriver, hvad der falder dem ind. De skal ikke leve op til bestemte krav, normer eller regler. De udtrykker sig spontant. Processen bliver først rigtig kreativ, når en anden fanger ideen og bygger videre på den.

Artikel-Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-Erik-Ansvang
Download-fil: KREATIVITET - TRADITIONELT & SPIRITUELT - 3:7 - Erik Ansvang


Artikel-Kreativitet-Traditionelt-&-Spirituelt-03-Erik-Ansvang
Læsefil med vendbare sider: KREATIVITET - TRADITIONELT & SPIRITUELT - 3:7