Udskriv | Anbefal | Sitemap

Søg på Visdomsnettet


Nyhedsbrev info

Indtast data og modtag vores nyhedsbreve
Navn

E-mail

Kontakt os

MOZART - EN FRONTLØBER
Fonden
Donationer
Litteratur
Ordbog
Links
LemuelBooks
Esoterisk Visdom
GRUNDVIDEN
HOVEDOMRÅDER
LIVSKVALITET
SAMFUND
Skabende Meditation
ARTIKLER
OVERBLIK
MEDITATIONERNE
Esoterisk Litteratur
GRATIS E-BØGER
BOGUDGIVELSER
Fredsinspiration
ARTIKLER OM FRED
KONFLIKTFORSKNING
MENNESKE & MILJØ
Egyptens mysterier
ESOTERISK EGYPTOLOGI

Ikon-Mozart-en-frontløber-Viveca-Servatius

MOZART - EN FRONTLØBER (3 af 7)


Mozart beskrives ofte som barnlig og fordrukken. Det var han ikke. Han arbejdede hårdt som komponist, var engageret frimurer og ansvarsbevidst familiefar.

MOZART - EN FRONTLØBER (3 af 7)

Højt respekteret

 

Mozart-en-frontløber-03-Viveca-Servatius

 

Hvordan betragtede samtiden Mozart? Generelt blev han meget respekteret − ikke kun på grund af hans kompositioner, men også på grund af hans evner som pianist − i særdeleshed hans improvisationer. Imidlertid udviklede han i sine senere år i Wien en stil, som mange betragtede som alt for indviklet og vanskelig på grund af de stadig mere komplicerede harmonier. I virkeligheden var han ved at føre menneskeheden ind i en ny og højere musikstil, som blev afbrudt ved hans tidlige død. Mozart fuldendte det, som hans store forbillede og lysbringer, Joseph Haydn, havde begyndt, og han forberedte desuden vejen for andre − eksempelvis Beethoven, Weber, Chopin og endog Wagner − og senere romanticismen.

Mozart-en-frontløber-04-Viveca-ServatiusMozarts gådefulde evner

Esoterisk set synes Mozart at have været en af de mest bemærkelsesværdige komponister, der nogensinde har været i inkarnation − dels på grund af den specielle måde hans kunst kom til udtryk på, og dels på grund af hans måde at skabe musik på. Kompositionen i sin helhed var altid helt færdig i hans hoved, før han skrev den ned, og derfor havde han ikke behov for at komponere ved et klaver. Det var aldrig nødvendigt for ham at anstrenge sig for at realisere sine musikalske visioner − de strømmede uden videre ind i hans bevidsthed. I begyndelsen lavede han udkast, men til sidst skrev han alt ned direkte efter hukommelsen. Han havde tilsyneladende en ekstraordinær mental kapacitet med sans for simultantænkning, for han elskede at skrive musik ned, mens andre talte til ham.

Derfor peger alt på, at han må have været en højt udviklet sjæl, og at hans musik tonede frem via en meget speciel inspiration fra en høj kilde. I hans tids musikstil var han et redskab for en guddommelig lyd. Han var et lydhør redskab for Hierarkiet, der benyttede ham til at komponere den guddommelige plan, så den kunne komme til udtryk i menneskets verden som musik. Med sin specielle musiks særlige vibrationer påvirkede han både menneskeheden og det enkelte menneske ved at skabe skønhed, harmoni og integrering på alle niveauer.

Artikel-Mozart-en-frontløber-Viveca-Servatius
Download-fil: MOZART - EN FRONTLØBER - Viveca Servatius


Artikel-Mozart-en-frontløber-Viveca-Servatius
Læsefil med vendbare sider: MOZART - EN FRONTLØBER