Udskriv | Anbefal | Sitemap

Søg på Visdomsnettet


Nyhedsbrev info

Indtast data og modtag vores nyhedsbreve
Navn

E-mail

Kontakt os

UNDERVISNING I DEN NYE TIDSALDER
Fonden
Donationer
Litteratur
Ordbog
Links
LemuelBooks
Esoterisk Visdom
GRUNDVIDEN
HOVEDOMRÅDER
LIVSKVALITET
SAMFUND
Skabende Meditation
ARTIKLER
OVERBLIK
MEDITATIONERNE
Esoterisk Litteratur
GRATIS E-BØGER
BOGUDGIVELSER
Fredsinspiration
ARTIKLER OM FRED
KONFLIKTFORSKNING
MENNESKE & MILJØ
Egyptens mysterier
ESOTERISK EGYPTOLOGI

Ikon-Undervisning-i-Den-Nye-Tidsalder

UNDERVISNING I DEN NYE TIDSALDER (10 af 12)


Fremtidens undervisning vil forberede og instruere de studerende i at skabe kontakt til deres sjæl og intuition og de højere åndelige verdener.

UNDERVISNING I DEN NYE TIDSALDER (10 af 12)

Den følelsesmæssige integrering

 

Undervisning-i-Den-Nye-Tidsalder-11

 

Den anden fase – 7-14 år – kaldes den fysisk-astrale integrering. Det er en fase, hvor den inkarnerede sjæl primært udtrykker sig gennem astrallegemet og følelseslivet. Børn (sjæle) op til 14 år er følelsesmæssigt polariseret, og de har brug for at føle skønhed, visdom og styrke. Man kan ikke forvente, at børn skal reagere fornuftsbetonet på deres oplevelser før det tidspunkt. De første 14 år skal der gives mulighed for at eksperimentere på mange områder. Erhvervsmæssige valg skal først kommer senere. Om fasen siger Alice A. Bailey:

 

”Udviklingen af fantasien og uddannelsen af børn, så de kan træffe valg … vil være to af de dominerende idealer for den nye uddannelse”.

Alice A. Bailey: Esoteric Psychology II, p. 429

 

Udvikling af fantasien er særdeles vigtig, fordi den aktiverer forestillingsevnen, opfattelsen af skønhed og af de indre verdener. Evnen får sjælen brug for senere, når en bevidst kontakt med sjælen på kausalplanet skal opnås. Fantasien giver følelsesnaturen konstruktive udfoldelsesmuligheder. Men fantasien skal afbalanceres af tankesindets evne til at foretage bevidste valg pga. et erkendt mål. Det vil betyde – hvis de højere værdier betones – at barnets aspiration styrkes. Aspiration mod det skønne, det sande og det gode er målet for hele udviklingsfasen i perioden.

 

Undervisning-i-Den-Nye-Tidsalder-12

Artikel-Undervisning-i-Den-Nye-Tidsalder
Download-fil: UNDERVISNING I DEN NYE TIDSALDER af Kenneth Sørensen


Artikel-Undervisning-i-Den-Nye-Tidsalder
Læsefil med vendbare sider: UNDERVISNING I DEN NYE TIDSALDER