Udskriv | Anbefal | Sitemap

Søg på Visdomsnettet


Nyhedsbrev info

Indtast data og modtag vores nyhedsbreve
Navn

E-mail

Kontakt os

FORTIDENS FLYVENDE FARTØJER
Fonden
Donationer
Litteratur
Ordbog
Links
LemuelBooks
Esoterisk Visdom
GRUNDVIDEN
HOVEDOMRÅDER
LIVSKVALITET
SAMFUND
Skabende Meditation
ARTIKLER
OVERBLIK
MEDITATIONERNE
Esoterisk Litteratur
GRATIS E-BØGER
BOGUDGIVELSER
Fredsinspiration
ARTIKLER OM FRED
KONFLIKTFORSKNING
MENNESKE & MILJØ
Egyptens mysterier
ESOTERISK EGYPTOLOGI

Ikon-Fortidens-flyvende-fartøjer-Hatcher-Childress

FORTIDENS FLYVENDE FARTØJER (3 af 9)


Nutidens viden om fortidens flyvende fartøjer stammer fra gamle indiske tekster, der har overlevet. Teksterne er uden tvivl autentiske.

FORTIDENS FLYVENDE FARTØJER (3 af 9)

"Vimanaer" – fortidens luftfartøjer

 

Ifølge de gamle indiske tekster havde man dengang luftfartøjer, som man kaldte "vimanaer". De gamle tekster beskriver en vimana som en flyvende, cirkelrund dobbeltdækker med runde åbninger og en kuppel – meget lig beskrivelsen af nutidens ufoer. Den fløj med vindens hastighed og udsendte en harmonisk lyd. Der var mindst fire forskellige typer vimanaer − nogle var tallerkenformede − andre var cylinderformede.

 

Fortidens-flyvende-fartøjer-06-Hatcher-Childress

 

De gamle indiske teksters omtale af vimanaerne er så mangfoldige, at det ville fylde flere bind at gengive beskrivelserne. De gamle indere, som selv konstruerede luftfartøjerne, skrev regulære manualer til de forskellige vimanaer. Nogle af dem er oversat til engelsk.

"Samara Sutradhara" er en videnskabelig afhandling, som beskriver en vimana-rejse fra alle vinkler. Der er 230 stanzer (kapitler), som beskriver konstruktion, take-off, rejse over store afstande, almindelig landing og nødlanding og endog eventuelle kollisioner med fugle.

I et indisk tempel fandt man i 1875 et dokument − "Vaimanika Sastra" − skrevet af Bharadvajy den Vise i 4. århundrede f.Kr. Teksten er skrevet på grundlag af en endnu ældre tekst. Teksten omtaler vimanaernes funktioner og inkluderer manøvrering, sikkerhedsforanstaltninger i forbindelse med lange flyvninger, forholdsregler ved stormvejr, tordenvejr med risiko for lynnedslag og hvordan man skifter fra solenergi til en energikilde, der lyder som antityngdekraft.

"Vaimanika Sastra" (eller "Vymaanika-Shaastra") har otte kapitler med diagrammer, som beskriver tre typer luftfartøjer, der inkluderer instrumenter, som hverken kunne brænde eller knuses. Der nævnes også 31 essentielle dele og 16 materialer, som luftfartøjerne er fremstillet af, og de er i stand til at absorbere lys og varme, og netop derfor var de velegnede til fremstillingen af "Vimanaer." Dokumentet er oversat til engelsk.

 

Fortidens-flyvende-fartøjer-07-Hatcher-Childress

 

Antityngdekraft

Der er tilsyneladende ingen tvivl om, at vimanaer blev drevet frem af en slags antityngdekraft. Vimanaerne startede vertikalt og kunne løfte sig op i luften i stil med en helikopter. Bharadvajy den Vise refererer til ikke mindre end 70 autoriteter og 10 eksperter inden for luftfart i historien. Disse kilder er imidlertid gået tabt.

Vimanaerne parkerede man i en "Vimana Griha" – en slags hangar − og man oplyser at drivmidlet undertiden var en gullighvid væske og somme tider af en kviksølvblanding, men der er stor uoverensstemmelse mellem forfatterne om dette emne. Det er sandsynligt, at senere forfattere skrev under indflydelse af tidligere tekster, og derfor blev de meget forståeligt usikre på principperne bag luftskibenes drivmiddel. Den "gullighvide" væske leder tanken hen på benzin, og muligvis havde Vimanaer flere forskellige drivmidler – og det indebærer, at de benyttede forbrændingsmotorer og muligvis endog jetmotorer.

Artikel-Fortidens-flyvende-fartøjer-Hatcher-Childress
Download-fil: FORTIDENS FLYVENDE FARTØJER -D. Hatcher Childress


Artikel-Fortidens-flyvende-fartøjer-Hatcher-Childress
Læsefil med vendbare sider: FORTIDENS FLYVENDE FARTØJER